Hva våre designere kan hjelpe deg med
Det er få kreative prosjekter våre designere ikke kan hjelpe med. Så lenge det handler om visuelle profiler, markedsføring eller reklamemateriell, har vi som regel erfaring med alt.
01. Visuell profil / identitet
Selv om visuelle profiler kan inneholde så mangt, inkluderer dette stort sett:
- Logo
- Skrifttyper
- Fargepalett
- Visuell/grafisk stil
02. Reklameartikler og markedsføring
Markedsføring kan være så mangt, men blant prosjektene GV Reklame har vært med på å designe finner du blant annet:
Dette betyr altså at enten du trenger en mal for nye visittkort, et kampanjebanner eller helfolie for en lastebil med semi, kan GV Reklames designere hjelpe deg gjennom hele prosessen.
Prosessen fra idé til ferdig design
Med mindre du allerede har design klargjort fra en annen leverandør, vil du stort sett alltid starte med en samtale med en av våre designere. Her vil du bli spurt om firmaet og målgruppen din, ønsker og behov, samt budsjett.
Med denne informasjonen vil de så tilpasse og utforme designforslag før du får se x antall idéer. Videre kan disse designene tas gjennom en rekke revisjoner til du er 100% fornøyd med resultatet.
Vi ber deg lese korrektur før eventuell produksjon eller klargjøring av filer.
Hvordan vi jobber med nye og etablerte bedrifter
I lengden er det liten forskjell på en ny og en etablert bedrift, og vi anbefaler alle å investere i god reklame for bedriften sin så fort som mulig. Når gjort riktig trenger det ikke kjennes som reklame men som en del av markedsføringen din.
Om du er nyoppstartet og ikke har en visuell profil hjelper vi deg gjerne fra starten av. Vi kan da utarbeide en solid og original logo som kommuniserer hvem du er og som appellerer til målgruppen din, og bygge opp profilen til å matche budsjettet ditt. For mer informasjon, les guiden vår om å komme i gang med visuell profil for ny bedrift.
Dersom du har eksistert en stund og allerede har en visuell profil etablert, kan vi selvfølgelig også hjelpe deg. Som ny kunde hos GV ber vi deg sende vektorfiler av logo og andre grafiske elementer, samt designmanual og annet relevant materiell. Dette vil hjelpe oss best reflektere identiteten din og passe på at vi bruker riktige farger, skrifttyper, med mer. Om du vil utvikle identiteten din videre kan vi rådgi og hjelpe deg i og gjennom denne prosessen.
Hvorfor bruke våre designere?
GV Reklames designere er her for å passe på at du blir fornøyd med utformingen av det visuelle.
Med en sterk forståelse av alt fra fargeteori til komposisjon og lesbarhet, kan de å utforme design som ikke bare ser flotte ut men også er holder seg leselig enten du er langt unna eller det fyker forbi i fart.
Som designere har de dyp respekt for visuelle identiteter og forstår hvor viktig det er at dette kommuniseres konsekvent på tvers av markedsføring og reklame for å best styrke profilen din.
GVs designere sitter alle på mange års erfaring, og har både utarbeidet nye og jobbet med eksisterende identiteter i mange industrier og bransjer. Vi kjenner oss trygge på at vi kan sette deg i kontakt med den riktige personen for nettopp din bedrift.
Ofte stilte spørsmål
Selv om listen over hva vi gjør er lang, er det noen prosjekter vi ikke tar på oss. Disse er hovedsakelig:
- Animasjon
- 3D-modeller
- Videoproduksjon
En vektorfil er gjerne det vi ber deg sende oss logoen din som. Denne filen inneholder originalt designarbeid som lar oss blåse opp filen så mye som ønskelig uten at det går ut over kvaliteten. Dersom GV Reklame designer en logo eller annet vektordesign for deg, kan vi sende deg vektorfilene så du har til senere.
Stort sett lagres vektorfiler som ai, eps eller pdf-filer.
Merk at fotografi og bilder ikke er vektor.
Våre designere ber deg gjerne lese korrektur før produksjon – da mottar du en fil med ferdig oppsett som du må godkjenne før vi produserer. Her ber vi deg om å nøye gå gjennom teksten for å unngå skrivefeil eller andre problemer og misforståelser som kan ha forekommet i designprosessen.
Korrektur blir din garanti for at ferdig resultat blir som tenkt.